אוסף סיפורים קצרים ורומן בהתפרצות יצירתית של אמנית ומשוררת!‎

שני ספריה החדשים של שולה ברנע, סיפורים בהם עולם הדמיון והמציאות מתערבבים זה בזה ורומן ריאליסטי שפורס לפנינו את תנועת היופי והכאב שבאהבה, משלימים אחד את השני ומראים את היכולות הוורסטיליות שלצד שירתה יוצרים קולאז' יצירתי מגוון.

באוסף הסיפורים "עוקץ מתקתק" מגישה שולה ברנע עולמות עשירים – הן בדמיונות, הן בריאליזם, הן בהיפר-ריאליזם – רבי-עוז ובהם, מעין "שפת סימנים" משלה: מסוגננת, "אחרת" מאוד, אורגנית.

הרצף, ההשתנות וההתפתחות התמידית שזורים כמעין חוט מקשר בין הסיפורים השונים ומדגישים מחד את האיפוק האסתטי של ברנע, ומאידך את הקומפוזיציות הסיפוריות הנוגות, המהורהרות משהו, הקיומיות, של גיבוריה – ושל אנטי-גיבוריה".

"עוקץ מתקתק" הוא קובץ הסיפורים השלישי שלה.

לדברי הסופר אופיר טושה גופלה: "הסיפורים של שולה ברנע הם מעשיות פרועות: הקורא יודע מאין הוא יוצא, אבל הוא לעולם לא יכול לנחש לאן הוא יגיע. בתמהיל משעשע של מציאות ופנטזיה הגיבורים של סיפוריה כמעט תמיד נקלעים לסיטואציה חריגה שמאלצת אותם (ואת הקוראים) לבחון את גבולות האפשר ולהתמודד עם המציאות החדשה. גוף ונפש, רגשות ויצרים, פורענות וגאולה – אלה החומרים שמהם קורצו הסיפורים השובביים והמענגים האלה."

לפי הסופרת והעורכת מיכל קובזמן: ״קובץ סיפורים מרעננים, חכמים ומשעשעים, כתובים ביד בטוחה ומנוסה שניכרים בה סימני כתיבת השירה.״

 

הרומן "סערות בחיי אישה", שיוצא במקביל ל"עוקץ מתקתק" הוא סיפורה של 'טלי' – אישה אשר בעלה נפטר והיא מגדלת לבדה את בתם, 'הדס'.

טלי נרשמת ללימודים, מפוטרת מעבודה, מוצאת עבודה אחרת, מאבדת את חברתה שנפטרה מסרטן קשה מאד, נאלצת לעזור לבתה – גם בלימודים בשל נושאים קשים עבורה וגם במימון הפלה כשהדס נכנסת להיריון לא רצוי מחבר. לאחר ההפלה הדס נפרדת מהחבר.

טלי, מתמודדת לבדה מול שני כוחות חזקים: פרץ הנערות של בתה המתבגרת ופרץ התשוקה בינה ובין רוטמן, פרופסור לארכיאולוגיה, החווה עליות ומורדות. בין שני הזרמים הללו – בין ארוס לארוס – מתגלות לקוראים חולשותיהם של האקדמיה, המחקר המדעי ובית הספר הפדגוגי. כמו כן, מודגשת פגיעות מוסד האהבה – הזוגיות מוצגת כעולם סבוך ומרתק, שיש בו ניצני רוך אך גם אלימות קשה.

 

סערות בחיי אישה הוא רומן רווי תנועה ודינמיקה בין דמויות, מקומות ותובנות המזמין את קוראיו לתוך עולם מושך, מותח, לירי המשוח בגווני כוח וחמלה.

 

שולה ברנע, ילידת חולון, 1949, נשואה ואם לשלוש בנות. הייתה מנחת הורים, זוגות והגיל השלישי. עסקה בהוראה ובייעוץ חינוכי לילדים ולמבוגרים. הייתה אחראית במשרד החינוך להקמת מרכזי הורות ומשפחה במחוז תל אביב.

פרסמה ספרי שירה ופרוזה. שירה: מילה 2009, קורים 2011, קרוב אל האמת 2014, ניתור פנימה 2018, כאב עלה צומח 2020. פרוזה: נרקיסים בקיץ – ספורים קצרים 2017, עוקץ מתקתק – סיפורים קצרים 2021. הספר סערות בחיי אישה הוא ספר הפרוזה השלישי שלה.

שולה ברנע " עוקץ מתקתק  ". עריכה: אופיר הוצאה לאור עיצוב: עטיפה  אורנה זנדני עריכה: טלי סגן טיבן: מספר עמודים 194 מחיר: 68 ₪ ניתן להשיג בחנויות הספרים

 ובלינק:  https://tinyurl.com/2s48kukd

שולה ברנע " סערות בחיי אישה  ". עריכה אופיר הוצאה לאור  עיצוב ע

טיפה: אורנה זנדני מספר עמודים 137 מחיר:68 ₪  ניתן להשיג בחנויות הספרים,

ובלינק: https://www.steimatzky.co.il/013550087

 

Comments are closed.