סינכרוניות יונגיאנית, פרידה מאימא יקרה, כניסת אהבות גדולות ועוד בספר שירה חדש!

אחרי 'נועזנו', ספרה הראשון של גלי רביץ, שהתאפיין בשירי כאב המדברים את הגירושין, שבירת התא המשפחתי ויציאה לדרך חדשה עם שני ילדים קטנים עם אהבות לא נכונות וטקסטים שנכתבו כמנטרות על מנת למצוא את הכוח להמשיך, רואה אור "רכוסים" שכבר צבר פופולאריות רבה דרך אתר הדסטארט ומכר מראש מאות עותקים.

 

"רכוסים", ספרה השני של גלי רביץ, מקפל בתוכו שירים שנכתבו בשנתיים האחרונות לחייה. שנתיים קשות מאוד מחד ומשמחות מאוד מאידך. לתפיסתה של רביץ "אין רע בלי טוב. אין 'אין' בלי 'יש'. דבר לא נלקח מבלי שאחר ניתן לנו במקומו."
ב'רכוסים' כל חוקי החוסר והעודף נופלים כתצרף רבגוני ואותנטי ו"הכל שזור בכל". מתאר זאת אחד מהשירים בספר " תִּרְשֹׁם לְךָ בְּכַף הַיָּד/מָה שֶׁלֹּא תְּלַמֵּד אוֹתְךָ הָאַהֲבָה/יְלַמֵּד אוֹתְךָ הֵעָדְרָהּ/בְּרֶגַע אֶחָד"

פטירת האם וכניסתן של אהבות גדולות, לצד דברים הקורים בצורות/דרכים מיסטיות כמעין סינכרוניות יונגיאנית, מורגשים ברבדים העמוקים של הנשמה ונכתבו מתוכה.
כמו הייתה המשוררת חיה באוקיאנוס אימתני ולפתע הופיע מצוף ענק להצילה.
זה ספר על התרת פחדים, התבוננות, מחלה ומחילה. פיוס, חמלה, התרככות. מעבר מאדם מעשי לאדם נוכח. במשוררת מתקיים עדיין קול המבקש 'תקשיבו לי, תראו אותי'. קולה של גלי, הילדה הקטנה, המבקשת בכל מאודה אמא ואהבה ובעיקר אישור לזה שהיא עושה טוב.

אִמָּא וַאֲנִי חֲבוּקוֹת בַּמִּטְבָּח/הִיא מְלַמֶּדֶת אוֹתִי/לָרִאשׁוֹנָה בְּחַיַּי/לְהָכִין קְנֵידְלָעךְ/זֶה יָפֶה וְעָגֹל/

וְאָנוּ מְבַעֲרוֹת אֶת הֶחָמֵץ שֶׁבֵּינֵינוּ

גלי רביץ היא משוררת ומטפלת ברפואה סינית, במקצועות המגע ומאמנת הוליסטית.
זהו ספרה השני.

"רכוסים" מאת גלי רביץ עורך: מרדכי גלדמן. מו"ל: יואב גלבוע. 222 עמ',  צילום כריכה: ליאת מייה- לומברוזו. גרפיקה: סטודיו מנטיאור. מחיר:  69 ש"ח.

להשיג דרך המחברת, בכתובת: galiravitz@gmail.com

Comments are closed.