על תשוקות ובגידות ורוחות הסערה שביניהן

המשורר אריה רגב, בכיר לשעבר במשרד החקלאות וכיום נשיא אגודת העיתונאים החקלאים,   בספר השירה החדש: 'אלוהי הלב'

השירים ב"אלוהי הלב" נוגעים במות האם, משאלות ואכזבות, אהבות נושנות, רגשות סוערים, תשוקות ובגידות, רגעי אושר קטנים, צער על הזמני והחולף, המשאלה להותיר חותם, מפגשים אקראיים ובדידות, תעתועי לילה וחרדות מפני קמילה, רשמי מסעות ומפגשים עם דמויות מרגשות, חמלת בעלי חיים, רגשות זעם ורגעי חסד, נגיעה בבנאלי ובנשגב, ותהיה על חווית הקיום והבריאה, כפי שכתוב בסיפא של שיר נושא של הספר: "…אֱלֹוהֵי הַלֵּב הוּא גָּרְגֵּר חֶמְלָה וּדְמָמָה".

 

צעד אמיץ לכתוב ולחשוף כך את רגשותיו, למי שתרם רבות כמדריך חקלאי לאלפי חקלאים מהניסיון המעשי שלו בחקלאות והמידע התיאורטי בכלכלה וניהול, במהלך שנות עבודתו הרבות, וליווה את תהליך השינוי המבני בענף החקלאות בארץ, שהתאפיין במעבר ממשקים קטנים -חלקם לא יעילים- ליחידות ייצור גדולות, המנוהלות על ידי חקלאים יזמים, וביניהם חדשנים בשיטות הניהול ובאימוץ טכנולוגיות וזנים.

 

במחצית השנייה של תקופת עבודתו – בשני העשורים האחרונים, אריה ניהל את היחידה לקשרי חוץ (קשרים בינ"ל) של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, היה חבר במשלחות שרי החקלאות ברחבי העולם, ובוועידות חקלאיות בינלאומיות,  אירח בארץ דיפלומטים רבים, נשיאים, ראשי ממשלה ושרי חקלאות זרים, שבאו ללמוד אודות הישגי החקלאות הישראלית.  בד בבד אריה היה מרצה מן החוץ במחלקה לכלכלה חקלאית בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, לימד במשך מספר שנים, ועל כך זכה בתואר מרצה מצטיין מטעם דייקן הפקולטה.

 

בתחילת 2019 פרש לגמלאות ומאז הוא ממלא בהתנדבות את תפקיד נשיא אגודת העיתונאים החקלאיים בישראל, המדווחים במאמריהם על הישגי ואתגרי החקלאות כיום. כמו כן הוא ממשיך בכתיבת שירים והוא נוטל חלק בפעילות ספרותית.

 

מקורות ההשראה לרבים משיריו של  אריה בספרו הראשון  קפלי הזמן שיצא לאור ב- 2018 , נבעו מחוויות הראשוניות של מרחבי הכפר, השדות הירוקים, הבתים הישנים,  עשבי חורף העוטים כפור ושלפי הדגנים מוכי השרב בקיץ, ואילו התשתית לרבים משיריו בספרו השני, אלוהי הלב, שיצא זה עתה לאור, מהווה אופיו המופנם והרגיש, הנחרד  לעיתים קרובות אל מול עולם רועש ופעמים כאוטי, כשבעומק התודעה השפעת בית גידולו והוריו שעלו ארצה מגרמניה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, במנוסה מאימי השלטון הנאצי. ובמיוחד אימו שנחשפה עוד טרם הולדתו לאבדן משפחתה, הורים ואחים, שנותרו שם ונספו, והתייסרה על כך בשארית ימיה.

 

אף כי הצורך לבטא את המהומה הפנימית באמצעות  כתיבה, היה קיים בו באריה כבר מגיל צעיר, התממש צורך זה רק בעשור האחרון, כשפרסם את שיריו בפייסבוק,  טרם יציאתם לאור של צמד ספריו.

 

ספר השירים הראשון של אריה  -קפלי הזמן-  יצא לאור באביב 2018 וכפי שמציינת עורכת הספר המשוררת והסופרת ציפי שחרור: "מרבית השירים בו מהלכים מן הפנים אל החוץ ומקפלים בהם שדות מוריקים פרא, נופי בית וחוויות ילדות". "לעומת זאת", מוסיפה ציפי שחרור, שערכה גם את ספרו השני אלוהי הלב שיצא עתה לאור: "השירים באלוהי הלב מהלכים מן החוץ פנימה אל נבכי הנפש הבוחנת, התועה ואינה מרפה."

 

  • "אלוהי הלב" מאת אריה רגב. עורכת: ציפי שחרור.  "ספרא – הוצאה לאור". 105 עמודים,  מחיר: 45 ש"ח . הספר יופץ על ידי ההוצאה לאור לחנויות הספרים לאחר סגר הקורונה
  •  ניתן כבר עתה לרכישה אצל המשורר, בפנייה לכתובת אי-מייל: ayke1952@outlook.com   ו/או לסלולר של אריה  050-6241098   ויישלח ישירות לכתובתו של הרוכש (המחיר כולל דמי משלוח).

 

Comments are closed.