חוזרים לפגייה ומגלים את האמת

"מִבַּעַד לַזְּכוּכִית הַשְּׁקוּפָה הָאֲטוּמָה

לְחַמְצָן אָנוּ צוֹפִים בֵּאלֹהִים עֻבָּר

קָטָן וְחַכְלִילִי הַנֶּאֱבָק עַל חַיָּיו בְּפַגִּיַּת

הַתְּכֵלֶת הַשְּׁמֵימִית"

(גד קינר, מבעד לזכוכית השקופה, מתוך " בְּפַגִּיַּת הַתְּכֵלֶת הַשְּׁמֵימִית")

חוזרים לפגייה ומגלים את האמת

ספר שיריו החמישי של פרופ' גד קינר, שחקן, מרצה, במאי, סופר, חוקר, אביר כבוד של נורבגיה ובן משפחתו של הנרי קיסינג'ר, שופך אור על ילדות מסויטת, על היסטוריה לאומית ואישית ועל מחאה חברתית ומטאפיזית.

כריכה גד קינרר,

קובץ שיריו החדשים של פרופ' גד קינר, על אף המימד הלירי שבהם, הוא שירה 'היושבת בתוך מציאותה'. לדוגמא: מחזור השירים החותם את הספר מותח בעקבות מבצע "צוק איתן" גזירה שווה בין הקורבנות משני צידי המתרס וצופה לבאות באופטימיות מקאברית.

קינר נוטל עמו את הקורא למסעו של אנתרופולוג מנטלי אל בולעני האפוקליפסה של הקיום האנושי המצוי תמיד על סף הכיליון, אל יופייה המעודן והפריך כל כך של החלופיות.

בין הנושאים המרכזיים בספר: שירי ילדות מסויטים, מורכבות היחסים עם אם תובענית, השלכותיה של השואה, שירי אהבה סבוכה המביעים חקר מהותן של הנשיות והתשוקה,

בספר ניתן למצוא מספר מוטיבים מרכזיים כמו מסכות מיתיות ארכיטיפיות, התכתבויות עם סממני תרבויות זרות – ספרדית, איטלקית, סינית, דרום אמריקנית, גרמנית, שירים ארס-פואטיים התוהים, לא אחת בנימה הומוריסטית ואירונית, על מהות השירה והמשורר, ועוד.

בפגיית התכלת השמימית הוא ספר שיריו החמישי של פרופ' גד קינר קיסינגר. ספרו הקודם, הפרעות קשב (ספרא, 2010), זכה בפרס אס"י.

גד קינר (קיסינגר) הוא פרופסור לתאטרון, מרצה וחוקר פורה בשטחים רבים של אמנות הבמה. שימש כראש החוג לאמנות התאטרון באוניברסיטת תל אביב, בעבר דרמטורג ומנהל המחלקה החינוכית של תאטראות הבימה, הקאמרי, החאן, מנהל אמנותי של פסטיבלי התיאטרונטו והישראדרמה, עורך ביחד עם ד"ר חיים נגיד את כתב-העת תיאטרון, תרגם מחזות רבים מנורבגית, שבדית וגרמנית. על תרגומיו לאיבסן זכה בתואר אבירות מטעם מלך נורבגיה. קינר הוא שחקן, במאי ומשורר, ששיריו התפרסמו בכתבי-עת ובמוספים ספרותיים רבים, וכן בקובצי שירה ישראלית. הוא יו“ר איגוד כללי של סופרים בישראל. שיריו ראו אור בספרדית בהוצאת "וורבום" במדריד.

"בפגיית התכלת השמימית" , פרופ' גד קינר קיסינגר. הוצאת ספרא.

מחיר 40 ש"ח. 94 עמ'. עיצוב כריכה: גד קינר  ניתן להשיג בחנויות הספרים או באינדיבוק:

http://goo.gl/YJ7O1R

Comments are closed.