אמנות משנה חיים

אמנית צעירה שחלתה במחלה נדירה תציג את תערוכתה הראשונה לצד האמן הבינלאומי מיכאל חזין.

כל ההכנסות מהתערוכה המשותפת קודש ללימודי האמנות שלה.

פתיחה, יום ו', ה-26 בפברואר 2016 בשעה 12:00 נעילה: ה-14 במרץ.

גלריה לאמנות עמליה ארבל תל אביב.  רח' בן יהודה 100 תל-אביב.

שעות פתיחה: ימים ב' – ה': 11:00 – 19:00. יום ו' 11:00 – 13:00.

Document-page-001 (9)

"אמנות משנה חיים" היא תערוכה משותפת לאמן הבינלאומי מיכאל חזין ותלמידתו המחוננת שיר אשפיז. התערוכה תיפתח בפברואר בגלריה עמליה ארבל בחסות עמותת "לשנות חיים".

השניים יציגו עבודות שמן על בד מהשנים האחרונות.

בגיל 12, שיר אשפיז חלתה בווירוס אלים שגרם לשיתוק בעמוד השדרה. לאחר שנה של שיקום, החלה שיר לבנות את חייה מחדש באמצעות הציור.  חלומה של שיר היה תערוכת ציורים,  ובעזרת עמותת לשנות חיים היא מגשימה את חלומה זה עתה.

מגוון הציורים הרחב המוצג בתערוכה ממחיש את הכישרון הטבעי של שיר ואת השלבים השונים בהתמודדות שלה עם האתגרים הגדולים בחייה. הציור מהווה כלי ביטוי וחיוני עבורה

תחת חסותו של האמן הבינלאומי המוערך מיכאל חזין היא פיתחה את כישוריה והדבר הביא להולדת שיתוף הפעולה המיוחד בין המורה לתלמידתו .

 

מעבר למגבלות הפיזיות הקשות של שיר, היא מגיעה ממשפחה ללא יכולת לתמוך בה כלכלית. לכן, עמותת לשנות חיים, העוזרת לצעירים מוכשרים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות נכנסה לתמונה כדי לשנות חיים ולהפוך פוטנציאל למימוש.

 

מיכאל חזין נולד ב1948 אודסה למשפחה של אמנים, ובין השנים 1963-1968 למד בבית הספר לאמנויות ע”ש מיטרופן גרקוב.

ב-1972, עזב את רוסיה והיגר לישראל. לאחר הפוגת מה שהוקדשה מטבע הדברים להתאקלמות בתרבות החדשה ואורחותיה, ושבמהלכה עבד בסטודיו להכנת הדפסי משי, קפץ חזין את הקפיצה והחל להציג את עבודותיו בתערוכות, תחילה בישראל ולאחר מכן במדינות אחרות. על ציוריו כתבו ביקורות מהללות בניו-יורק טיימס וב"לה פיגארו" הצרפתי.  עבודותיו הוצגו בתערוכות רבות בארץ ובחו"ל, בן השאר במוזיאון הרוסי הלאומי בסנט-פטרסבורג.

אוצר האמנות הנודע ד"ר אלכסנדר בורובסקי, מהמוזיאון טען במאמר מיוחד כי חזין פיתח סגנון אמנות חדש.

בהרבה מעבודותיו ניתן למצוא שילוב בין 2 סגנונות שונים מתולדות האמנות – המעומתים אחד מול השני ומשלימים זה את זה. לטענת חזין "חלק מהציורים נראים כאילו צוירו בידי 2 אמנים שאם היו יחד באותו הסטודיו ייתכן והיו מחסלים אחת את השני".

 

עמותת לשנות חיים עוזרת לבני נוער צעירים, מוכשרים בתחומים שונים או מחוננים, המגיעים משכבות סוציו אקונומיות נמוכות – לממש את הפוטנציאל שלהם ולהגיע להישגים גבוהים, העמותה הנה עמותה רשומה הפועלת מזה 3 שנים ע"י מתן סיוע כלכלי ועוד.

העמותה תורמת ע"י מתן סיוע כלכלי במלגות לימודים, שיעורים פרטיים, נסיעות בארץ ולחו"ל, השתתפות בתחרויות, תמיכה בהוצאות שוטפות וכו'..

העמותה פעילה במגוון תחומים כגון: מוסיקה, תרבות, אמנות, ספורט, רפואה, מדעים ובכל תחום אחר באם ימצא כי המועמד אכן עומד בקריטריונים למתן תרומה.

Comments are closed.