הרגע המאושר בחיי בדרום!‎

  עוסקת במציאת השמחה הפנימית מתוך המשברים מגיעה לדרום הארץ! המחזה  מעלה את סיפורו של ליאור שי ז"ל, שנפטר לפני כשנה.

ליאור היה יתום מגיל 3, הלום קרב, שעבר מסעות רוחניים, הקים מעגלי מתופפים כצעד להשכנת שלום באזורי לחימה ואף חזר בתשובה עד למחלתו הטראגית אותה קיבל באמונה גדולה, ותוך הטיפולים והמחלה היה נוהג להכריז מכל הלב: זה הרגע המאושר בחיי! 

יום שלישי, י"ב בכסלו, ה-6 בדצמבר, היכל התרבות, שדות נגב, בשעה 20:30

הרגע המאושר בחיי הצגה בהשראת חייו של ליאור שי ז"ל תוצג לראשונה בנגב. מחזה מקורי שנוגע בתהומות ובייאוש, באמונה ובתפילה,  ובעמידה, בתוך טרדות היום-יום, נוכח פני ה'.

גל החזרה בתשובה הראשון של שנות ה-70, אותו ייצג הרב אורי זוהר, היה גל של התנתקות מהישראליות וכניסה מוחלטת אל העולם הדתי ובעיקר החרדי.  גל החזרה בתשובה השני שהחל בשנות ה-80 ובעיקר ה-90, הציע הצעה אחרת, כזו המבקשת לאחד את הישראליות עם האוצרות היהודיים, כזו שאין בה ניתוק אלא דווקא מפגש והפריה הדדית.

ליאור שי, שבהשראתו נוצרה ההצגה, הוא גיבור תרבות ישראלי חדש המשלב את הסיפור הציוני הכולל את מותם של הוריו בפיגוע בהיותו בן שלוש, שירות קרבי ביחידת דובדבן, פוסט טראומה, חיפוש רוחני נמשך, חזרה בתשובה והצעה חסידית-אקטיבית קשובה, רגישה ומלאת טוטאליות. חיים מלאי תסיסה רוחנית, שיש בהם מאבק נמשך בעצבות האורבת מכל עבר וחיפוש בלתי חדל אחר השמחה.  במחזה נערך מפגש עם תשתיות העומק של הקיום המתעצב שלנו כאן, של התנודות בתוך עולם האמונה והחיפוש אחר המשמעות ואחר הלב. לסרטון על ליאור שי: https://youtu.be/udpqHRbrY2M

מחזה מאת : שמואל הדג'ס עמרי ורטש והרב אלחנן ניר. בימוי : שמואל הדג'ס, שחקנים: בצלאל בורוכוב ('שבאבניקים'), יאיר להמן ('תמרות עשן'). מוסיקה: עמית בן עטר. תפאורה: עלי קפלן. עיצוב תאורה: אדם רוטבליט. ניהול אמנותי: עמרי ורטש. צילומים: דניאל לוי

תיאטרון נקודה טובה תיאטרון רפרטוארי יהודי היוצר מעל 20 שנה המפיק הצגות לקהל החרדי והדתי .

צילומים: דניאל לוי

ההצגה תתקיים בהיכל התרבות שדות נגב .

מחיר כרטיס: 40 ₪   להזמנות: טלפון 08-9938919 או בלינק:

https://did.li/nqPNf

Comments are closed.