2 גלריות לתערוכה אחת!‎

התערוכה החדשה של רות קלמרעובדיה מתחלקת ל-2 חלקים – "בבית ובסטודיו" ואבנים“, ותוצג בשתי גלריות במקביל.

פתיחת התערוכה: מוצ"ש 26.11.2022 בשעה 20:00 ב בבית יד לבנים, רעננה

במעמד מר חיים ברוידא, ראש העיר רעננה

נעילת התערוכה 24.12.22

אוצרת: אורנה פיכמן

הגלריה העירונית בבית יד לבנים, אחוזה 147, רעננה

שעות הביקור: ימים א'-ה' 9:00 – 19:00; ימי ו' 9:00 – 12:00; שבת 11:00-13:00

הגלריה במבואת בית עיריית רעננה, אחוזה 103, רעננה

שעות הביקור: ימים א'-ה' 08:00 – 16:00

 

בגלריה העירונית בבית "יד לבנים" יוצגו מספר סדרות של ציורים: דיוקנאות אישיים ושל בני המשפחה; הבנות; האמן בסטודיו; טבע דומם ופרחים ורישומי מודל נשי בעירום. תערוכה זו נושאת את השם: "בבית ובסטודיו".

בחללי הגלריה במבואת בית העירייה מוצגת סדרת ציורי טבע מופשט לצד מספר עבודות קרמיות בתערוכה הנושאת את השם: "אבנים".

שני מוקדי התערוכה מעלים על נס את יצירתה האמנותית המגוונת משנת 2004 ועד היום.

קלמר-עובדיה הכשירה ומכשירה עד היום עצמה בלימודי ציור במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות, כשבמקביל להן היא מאתגרת את עצמה, באופן קבוע ובלתי מתפשר, בתרגולי שליטה במכחול; בבחינה, בהבנה ובמיצוי של נושא אותו היא בוחרת לצייר; בתרגום האובייקט הנבחר על ידה לציור על גבי הפורמט בפרופורציות המדוייקות; בבחינת הפרספקטיבה של הדימוי המתואר ויישום תלת-ממדיות בו על ידי משחקי אור וצל המתקבלים באמצעות כתמי צבע וכדומה. 

 

קלמר-עובדיה נעזרת, כבר בשלב הסקיצה של כל ציור שלה, בתצלומים שערכה לדימוי הנבחר לציור. על פיהם היא רושמת את הדימוי על גבי הפורמט בגירים מסיסים במים. התצלומים משמשים אותה גם בהמשך עם הנחת הצבעים. התצלומים מהווים כלי עבודה אלמנטרי ומעין אבני בוחן לבדיקה עצמית שלה כיוצרת, אם התוצאה שהתקבלה על מצע הציור תורגמה על ידיה נכון, ותצביע על שליטה אמנותית משביעה רצון כמו גם על התאמתו של המדיום בו בחרה לתאר את הדימוי. 

 

היכולת ליצירה אמנותית היא, כידוע, מולדת וגם נרכשת. כל אדם יכול להפוך לאמן בתנאי שיש לו רצון ללמוד, לתרגל ולא להכנע לכישלונות. חוקרי אמנות סוברים שהאמן נמצא בבסיס הפרמידה, והצופה בעבודותיו נמצא בראשה, שכן יצירת אמנות הופכת לכזו רק בראשו של הצופה. ללא הימצאותו של הצופה – היצירה תהיה לא יותר מאשר בד או נייר ועליו צבעים. הפוטנציאל היצירתי של האמן המיישם מיומנויות ביצוע, העמקה והכשרה של כללים מקצועיים ושיטות טכניות באמנות – רק מתחזק ומביא אותו לידי חשיבה ביקורתית, המעלה אותו לראש הפרמידה, ואכן קלמר-עובדיה מכוונת באופן מודע ומעשי את דרכה למקום זה.

 

רות קלמר-עובדיה ילידת קיבוץ בארי, בוגרת לימדי אמנות בסטודיו עין החורש, בסטודיו לאמנות רעננה, במכון אבני ובבית הספר של אגודת האמנים באלכסנדריה,ווירגיניה. הציגה תערוכת יחיד ברעננה והשתתפה במספר תערוכות קבוצתיות בישראל ובארצות הברית. מתגוררת ברעננה.

Comments are closed.