מלב החילוניות התל אביבית לבמה חרדית ירושלמית חדשה!‎

המחזה "התרת נדרים" הצגת יחיד חדשה בכיכובו מיכאל וייגל ("הפוך", "נפלו על הראש")  בבימויו של נבו קמחי ("בוקר טוב אדון פידלמן") הוא וידוי אישי עמוק מתוך החברה החרדית על המתח בין הצורך להודות בסוד שהודחק שנים ובין הצורך להגן על התדמית והמעמד.

יום ראשון, ה-4 בספטמבר במה 2 תיאטרון החאן, בשעה 21:00

יום חמישי, ה-10 בנובמבר, במה 2 תיאטרון החאן בשעה 21:00

ר' חיים וייזנר – אדם נחשב ומצליח בקהילתו החרדית – ליטאית וגם חבר מועצת העיר. ערב סגירת שידוך מוצלח למירל'ה ביתו האהובה, נחשף סוד מהעבר ומאיים להרוס את השידוך, ויותר מזה – את התדמית שלו בחברה.

התרת נדרים היא הצגה על המלחמה של כל אדם על התדמית שלו, בעיני עצמו ובעיני החברה.

על בניינים גבוהים שאנחנו בונים, שקרים שמסתבכים, והדרך הכמעט בלתי אפשרית לשוב חזרה.

ההצגה נוגעת גם ביכולת הקבלה למשפחה של ילד  לא נורמטיבי ובמסוגלות של ההורים להגדיר את עצמם מחדש כהורים לילד עם צרכים מיוחדים, גם אם יהיו לכך השלכות על המעמד והתדמית החברתית.

 

את הטקסט הגה וכתב המחזאי בן לוין (אחיין של המחזאי הנודע חנוך לוין ז"ל) שביים בעבר בתיאטראות הגדולים של ת"א ובשנים האחרונות חזר בתשובה.

המשחק של השחקן מיכאל וייגל ובבימויו המדויק של נבו קמחי .מוזיקה מקורית: דניאל סלומון. עיצוב תאורה: אדם רוטבליט. ניהול אומנותי: עמרי ורטש

תיאטרון נקודה טובה תיאטרון רפרטוארי יהודי היוצר מעל 20 שנה  הצגות לקהל החרדי והדתי .

ההצגה התרת נדרים היא בשורה של ממש בציבור החרדי הן מהבחינה של עיסוק ברגשותיו של הפרט מול המוסכמות של החברה, עיסוק בנושא המורכב של הבדיקות היסודיות לקראת שידוכים, וביכולת ההכלה כחברה של בעלי צרכים מיוחדים.

ההצגות יתקיימו בתיאטרון החאן. רחוב דוד רמז 2, ירושלים .

מחיר כרטיס: 50 ₪   להזמנות: טלפון 02-630-3600, אימייל kupa@khan.co.il
או בקישור : https://www.khan.co.il/events/384/nedarim

צילום: ליבי פרידמן

Comments are closed.