חקירה מעמיקה של המציאות הסובבת את כולנו בתערוכה חדשה!‎

הגלריה לאמנות שבטית מציגה "אלה החיים?" תערוכת ציורים ופסלים של האמנית שולה רוס.

אוצרות: מיכלי אדלר וד"ר גליה דוכין אריאלי.

פתיחה: יום ו', ה-9 בספטמבר בשעה 11:00 בבוקר. נעילה ה-8 באוקטובר.

שעות פתיחה: שלישי-חמישי 11:00-18:00 שישי שבת 10:00-14:00

במהלך ראש השנה התערוכה תמשיך להיות פתוחה. ועקב יום כיפור, גם בימי ראשון ושני, ה-2 וה-3 באוקטובר.

תערוכת היחיד "אלה החיים?" של שולה רוס תיפתח במהלך חודש ספטמבר בגלריה לאמנות שבטית בתל אביב ותימשך לתוך תקופת החגים.

אלה החיים? זו השאלה המיידית העולה מהתבוננות ביצירותיה. האמנות של רוס משקפת את המציאות הסובבת כל אדם בן זמננו ונוגעת בכל אדם המתבונן בה ומזהה את עצמו בתוכה. יצירתה של רוס נובעת מחקירה מעמיקה של המציאות הסובבת אותה ואת כולנו ומרכיבי המציאות משמשים כחומר ליצירתה.

רוס מתבוננת בעולם ובעצמה ומעבירה את המראות דרך יצירתה ספק בהומור ספק ברצינות דרך הפריזמה האישית שלה ומעניקה לסיטואציות יומיומיות מוכרות חיים חדשים ואחרים. היא מספרת את סיפור המציאות במנעד רחב ומגוון של  חומרי יצירה במימדים שונים. שמן על קנבס בגדלים שונים של בדי ציור, לצד פסלי ברונזה ואלומיניום  בכל המימדים.

בתערוכה מספרת האמנית סיפורים המתרחשים במרחב המציאות שמסביבנו בפרשנות האישית שלה  ומציגה את הדימויים כאובייקטים תלת מימדים גם במדיום הדו מימדי. הדמויות פורצות מתוך הבד ומזמינות את הצופה להצטרף או כמתבונן מהצד או כשותף פעיל.

מערכות היחסים המוצגות ביצירתה הן רב מימדיות ומשקפות את היחסים בין הדמויות עצמן, את התייחסות הדמויות לנוף ולרקע סביבן, את היחסים של רוס עצמה עם הדמויות וגם  את היחסים של צופה עם היצירה. דמויות של נשים אנשים וילדים בסיטואציות חברתיות מגוונות מהוות את עיקר יצירתה.  ציורי הנוף ללא אנשים גם הם מנכיחים את העדר הדמויות, בבחינת הנעדר הנוכח.

האמנית מהלכת בדרכה הייחודית על קו התפר שבין הפיגורטיבי שאינו מתיימר להציג אמת צילומית מדויקת אך כן מספר סיפור באמצעות דימויים ברורים מובנים ומוכרים.

היא מתכתבת עם האימפרסיוניסטים ועם האקספריוניסטים אבל היא פסלת וציירת של הכאן ועכשיו המספרת את החיים שהיא מכירה ואשר אליהם היא מחוברת.  בו בזמן כאשר אמנותה 

מתכתבת עם זרמי האמנות של פעם היא מעניקה טעם חדש לסיפור הישן שכנראה לעולם לא יתיישן.

עבודותיה של רוס מתקשרות לאמנות השבטית המוצגת בגלריה בקשר עקיף אך מאד נוכח. המבקר בתערוכה שואל את עצמו האם העולם ומציאות החיים כפי שמשתקפת ביצירותיה של רוס שונה או דומה למציאות החיים בחברות השבטיות כפי שמשתקפת באמנות השבטית המסורתית? האם אלה החיים? ובמה הם שונים או דומים ברחבי העולם הגדול?

שולה רוס אמנית בינלאומית מצליחה המקיימת תערוכות יחיד ומשתתפת בתערוכות קבוצתיות ברחבי העולם. בשנת 2016 חברה לארגון Wag  העולמי ותוך זמן קצר מונתה למנהלת השלוחה הישראלית. הארגון  שואף לאגד  תחת כנפיו אמנים נבחרים מרחבי העולם בתחומי אמנות שונים ולהעניק לכל אמן באשר הוא את האפשרות להביע עצמו ללא כל התייחסות למוצא, לדת  וכדומה.

הארגון מקיים תערוכות ברחבי העולם ושואף להנגיש אמנות איכותית למבוגרים ולילדים ברחבי העולם בתערוכות בסדנאות ובימי העשרה ובהפקת פסטיבלים ייעודיים.  התערוכות של הארגון זוכות לפופולריות רבה בשל הגיוון הרב של האמנות המוצגת .

החברות בארגון פתחה בפני רוס אפשרויות רבות להציג בגלריות נחשבות ברחבי העולם תוך עשיה חברתית אמנותית משפיעה ומחזקת. 

צילומים: דני קיתרי

 

שולה רוס, "אלה החיים". עד ה-8 לאוקטובר.

הגלריה לאמנות שבטית&  אמנות ישראלית היא מקום מפגש בין אמנות שבטית מסורתית לאמנות ישראליות עכשוויות. רח' מרכז בעלי מלאכה 13 – תל אביב במקביל לרח' שנקין.

חניה בחניון בצלאל או בחניון שביוחנן הסנדלר.

 

הכניסה חופשית.

טלפון  055-9230022

Comments are closed.