רומן עברי גרמני

ספר חדש מגולל את סיפור האהבה התמימה והעוצמתית של יואכים פון קראוס מדיסלדורף שבא להתנדב בישראל ומרים וולףישראלית ונכדה לניצולי שואה.

עיצוב: יאנה סגל

"רומן עבריגרמני", מאת פרופ’ דב בהט מלווה את סיפור התבגרותם ואהבתם של יוכי ומריםשני צעירים מצודדים בישראל העכשוויתששורשיהם נטועים עמוק באירופה של אמצע המאה שעברה.

יוכיששמו המקורי הוא יואכים פון קראוס, נולד בדיסלדורף למשפחה בעלת עבר נאציוהווה של אנטישמיות בת הזמן מודחקת למחצהרגשי האשמה שלו על עברה של משפחתו מביאים אותו לבסוף לישראלוהוא מתאהב בארץ והופך אותה לביתויואכים מעברת את שמו ליוחנן ,וכנדוניה לעם היושב בציון הוא בוחר גם להתנדב לשירות קרבי בצה"ל.

מנגד ניצבת מריםילדה טובה ממבשרת ציוןדור שלישי למשפחה שנמלטה מאירופה ברגע האחרון ממשמרים היא התגלמותהאידיאל הציוניהיא יפהנבונהרגישה שיודעת לאהוב עד כלות.

זהו לא רק סיפור אהבה בין שני צעיריםאלא שיר אהבה לארץ ישראלהאוהבים הצעירים מתנתקים אט אט ממשפחתם ויוצריםלעצמם בועה מושלמת של אהבהאבל העולם האמיתי,  האכזרי ונטול הסנטימנטים פולש פעם אחר פעם לבועת הזוגיות ומציב לפניהם קשיים לאין ספור.

בהט מציב לפנינו מראה שלכאורה מייפה את המציאותאבל בפועל רק משמשת להדגיש את הצדדים המכוערים שבה.

דב בהט (83) הוא אמריטוס פרופסור באוניברסיטת בן-גוריון, מומחה בעל שם עולמי לגיאולוגיה, לשעבר רקטור האוניברסיטה. מאז פרישתו הוא מקדיש את רוב זמנו ליצירה ספרותית.

דב בהט, רומן עברי-גרמני. עורכת: לילי פרי. טוטם ספרים. 106 עמ' מחיר: 88 ש"ח. להשיג בחנויות ובאתר ההוצאה. עיצוב עטיפה: יאנה סגל. ציור: קטיה בריודין.

Comments are closed.