האם אפשר להיות אמן נאיבי במדינת ישראל?

התערוכה "ארצנו הקטנטונת”, שתיפתח בחודש הבא תציג אמנות נאיבית של ישראלים ותוכיח שאפשר גם אחרת בתוך כל השיח הפוליטי באמנות הישראלית.

פתיחה: יום ה’, ה23 במרץ 2018, בשעה 19:30 . נעילה יום ו’: ה4 במאי 2018

שעות פתיחה: ב'-ה' 12:00-21:00, ו’ וערבי חג 10:00-14:00.

זואי סבר - אם תרצו אין זו הגדה

זואי סבר: אם תרצו אין זו הגדה.

לרגל 70 שנה למדינת ישראל, גלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית תציג את התערוכה "ארצנו הקטנטונת" שכולה עבודות של אמנים נאיביים מקומיים. התערוכה תציין את כניסת המדינה מוכת הקונפליקטים לעשור השמיני לקיומה, דווקא בעושר צבעוני, שלווה והרמוניה.

האמנות הנאיבית מתאפיינת בתמימות מרעננת ובפרספקטיבה וקנהמידה ילדיים. היא מתארת, בפירוט רב ובאופן אידילי, סצנות פשוטות להבנה מחיי היום יום. הנאיביזם הוא הז'אנר האמנותי היחיד בעולם שהינו על זמני: הוא משתרע מן התקופה בה האנושות תיארה את האדם הקדמון בתפקידו הססגוני של הצייד, רועה הצאן ועובד האדמה, דרך אלפי שנים עד לימינו אנו, ועוד יוסיף להתקיים.

ישראל מוגדרת ככור היתוך של תרבויות, עדות ודתות. מגוון ההשפעות הללו, בשילוב עם ההיסטוריה הייחודית של הארץ, עיצבו את הנרטיב רבהפנים שלה. לכל אחד מהאמנים הנאיביים המשתתפים בתערוכה "ארצנו הקטנטונת" יש סיפור מרתק לחלוק, סיפור אשר נוצק ממוצאו של האמן, עברו האישי וסביבתו הקרובה. יצירות האמנות שיוצגו שופעות שמחת חיים, השראה, דמיון והומור, כמו כן בהתבוננות אוהבת על ארץ צעירה, חופשית ופורחת. הדבר משרה אופטימיות ומראה שניתן ליצור אמנות נאיבית גם במרחב רצוף קונפליקטים וקשה יום.

מלבד הצבע המסנוור של ה\עבודות, האנרגטיות, ההומור והיופי של היצירות התערוכה, הצופה בתערוכה מוזמן גם להתבונן באופן מעמיק יותר ולהרהר בתמונות ולהבין שיש בהן יותר ממה שנגלה לעין, ביחסי הגומלין המרתקים שבין הסצנות המתארות פנים לבין אלו המתארות את החוץ, עם רמזים למסתורין שעשוי לארוב מחוץ למסגרת.

לדברי האוצרים, דן טשיל ומעין ישראלי: "אנו מברכים את האמנים הישראלים הנאיבים אשר משתתפים בתערוכה קסומה זו. יצירות האמנות שלהם מעשירות את חיינו ואת נשמותינו, ותוך כדי התהליך הפכו את העולם הנאיביואת עולמנו שלנולשמח ומלבב. הציורים שלהם, גם אם לא כולם ימצאו מקום בביתינו, כבר מצאו מקום בליבנו.

האמנים המציגים בתערוכה: שלומי אשר. יצחק בוברמן. דבורה גוטמן. נאוה גוטרמן. חיים חרבון. יהונתן כיסלב. שלמה כ"ץ. נירה לב. זואי סבר. אביבה סונסינו. טובה צביק. אברהם קאן. תרזה חורין קרגולה. גליה רון. שרה רז.

גלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית (גלריה ג'ינא), בצפון הישן של תל אביב היא הגלריה היחידה בעולם המתמחה באמנות נאיבית בינלאומית. בגלריה ניתן למצוא עבודות של למעלה מ200 אמנים מ37 מדינות בעולם. עושר זה מציע לצופה ליהנות ולהעריך את המגוון והטווח הרחב הקיים בז'אנר האמנות הנאיבית.

Comments are closed.