נטושים – תערוכת יחיד לאייל טבת דוידזון

 גלריה  לאמנות עמליה ארבל מציגה: "נטושים" תערוכת היחיד של  אייל טבת דוידזון – תערוכת יחיד: עבודות שמן על בד עם שפכטל וטכניקה מעורבת עם חומרים מתכלים הבאים למתוח ביקורת חברתית על יחס החברה הישראלית לבני הגיל השלישי.

אייל טבת - שבירה

פתיחה: יום ה' ה-24 בדצמבר 2015 בשעה 19:30 נעילה: ד' 14.1

רח' בן יהודה 100 תל-אביב. שעות פתיחה: ימים ב' – ה': 11:0019:00. יום ו' 11:0013:00.

ב24 בדצמבר, יום בו מציינים ברחבי העולם הנוצרי את ערב חג המולד, תיפתח ב"גלריה לאמנות עמליה ארבל" בתל אביב התערוכה "נטושים" של אייל טבת דוידזון המציגה בעיקר דמויות של אנשים זקנים, פורטרטים המעידים על התפוררות אישית וחברתית וביקורת על היחס לגיל השלישי בישראל!

לאורך שנות יצירתו הושפע טבת מאמנים רבים בניהם לוסיאן פרויד, אנטוניו לופז גרסייה ופרנסיס ביקון. נושא הזקנה והגיל השלישי תמיד נגע לליבו. אם בגלל שהיה קשור מאוד לשתי הסבתות שלו ואם בגלל הקושי מול הדחייה שלנו כחברה את הזקנים. טבת מזדעזע לראות איך ההנהגה בישראל מסרבלת ומקשה על הזקנים את חיי היומיום ולא נותנת להם להתקיים בכבוד בשארית ימיהם!

דווקא בערב חג המולד, בו מתכנסים בארצות אירופה ואמריקה לחגוג חג משפחתי, טבת משמיע את זעקתו וזעקתם של בני הגיל השלישי שננטשו.

ביצירות שיוצגו בתערוכה "נטושים": מראה טבת את היופי בפניהם של הזקנים. את העושר של חוויות השנים, את סימני החיים בכל אחד ואחד,  ומצביע על איך שקשה לנו כחברה לראות זאת. על כך הבחירה בחומרים מתכלים שננטשו ברחוב והמיקום של הדמויות במנותק על הפלטה.

ביצירותיו הוא משתמש בצבעי שמן ויוצר תבליט כמעט פיסולי בעבודותיו בעזרת שפכטל. הפלטות  עליהן הוא מצייר, נאספו מהרחוב. החיבור בין צורת העבודה של הדמויות לפלטות עליהן הם מצוירות מעצים את השכבות הרבות של הגיל. דרך השכבות של הצבע רואים דמויות "נטושות" או "מרוחקות" במיקומן.

אייל טבת דוידזון נולד בשנת 1966 בפתח- תקווה, נמנה עם תלמידיו של יוסי מרק, מנהל במכון לאומנות. הציג תערוכת יחיד בגלריה של נורית לוי , בחלונות המוזיאלים בקניון רמת אביב (תערוכת נופים), ובהיכל התרבות בפתח –תקווה וכן בתערוכות קבוצתיתו רבות במסגרת אגודת האומנים ובכלל.

הוא נשוי לאמיתיי, בן זוגו בארבע עשרה השנים האחרונות. ונמצא בהורות משותפת עם מיכל, הם מגדלים יחד  את בנותיהם: שירה (8), מיקה (5) וטלייה (2.5 ) בבית דו משפחתי במושב מוזר בחצר גדולה מלאה בחיות. ב-28 שנים האחרונות טבת עובד כמעצב נוף. כיום הוא משלב בין עיצוב חוץ לעיצוב פנים. בנוסף למד טיפול באמצעות בעלי חיים.

Comments are closed.