חיה עם אינדיאנים, פגשה כוכבי רוק ושרדה לספר זאת…

הספר "רינגו ואני" מאת מיכל סגל ארנולד מספר על חוכמת האינדיאנים, טקסים רוחניים וההשלכות שלהם על חיינו בארץ כיום.

גרפיקה: חדוה רוקח ואיתי בחור.

הברכה הבסיסית המקובלת בעולם האינדיאני (בשפת הסו) היא "כולנו מחוברים" ופירושה כי כולנו אחראים זה לזה, כולנו מחוברים זה לזה, ואשר יקרה לי יקרה גם לך. הדבר נכון לגבי החיות, הצמחים, הכוכבים הרחוקים והמים, ונכון שבעתיים לגבי יחסים בין בני אדם.

גיבורת הספר "רינגו ואני" חייתה אצל מנהיגים רוחניים אינדיאנים בארצות הברית ולמדה מהם על דרכי ריפוי מעשיות. היא חוותה כיצד הריפוי יכול להיות בכל מקום ולהימצא בכל דבר. אבל כששבה לישראל ואביה נפטר, היא נותרה בודדה וחשה שאין בעולם מי שיעזור לה לעבור את התקופה הקשה ולצאת ממנה. אין לידה מי שיערוך לה את טקס "ניגוב הדמעות" האינדיאני שהיא סייעה בו רבות כשחייתה שם. אין מי שיתמוך בה. עד שיום אחד מופיע רינגו סטאר וטוען שהיא עזרה לו לאורך חייו, ועתה הוא רוצה לסייע לה. הוא אומר לה שהיא נוסעת בזמן…

מיכל סגל ארנולד חייתה בשמורות אינדיאניות בארצות הברית בשנות התשעים. בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת פנסילבניה במדעי מדינה. הדוקטורט שלה עוסק בתנועה האינדיאנית המיליטנטית AI M (American Indian Movement). היא עורכת דין בדיני חברות, בזכויות יוצרים ובקניין רוחני.

כיום היא תושבת חיפה, נשואה + שתי בנות בגיל בית הספר היסודי. בעלת תואר BA  מאוניברסיטת חיפה בפסיכולוגיה ומהתכנית לבי.איי. מצטיינים, תואר MSc מהטכניון בתכנון ערים ואזורים ותואר PhD  מאוניברסיטת פנסילבניה במדעי מדינה. עם חלק מחברי השבטים והמשפחות היא שומרת על קשר עד היום.

רינגו ואני, מיכל ארנולד 245 עמ' עורך יואב איתמר. גרפיקה: חדוה רוקח ואיתי בחור.

כריכה רכה. הוצאת "חבר לעט" מחיר: 70 ש"ח. להשיג בחנויות, באתר ההוצאה ובאינדיבוק.

Comments are closed.