פרס סמיט לספרות הופך למסורת

פרס סמיט לספרות הופך למסורת

פרס סמיט ביוזמת עורך כתב העת "מקף", יואב איתמר יוענק השנה בפעם השניה לסופר מתחיל ולסופר עד גיל 18, כדי לפתור את מצוקת הדור הבא של היוצרים בעידן חוק הספרים.

אלחנן וציפורה סמיט היו שוחרי תרבות וספר שהנחילו את המורשת הזאת לנכדם יואב איתמר, עורך, סופר, משורר, מחזאי ומו”ל שמוציא ביחד עם חני שטרנברג את כתב העת “מקף”, ומשמש כעורך הראשי של הוצאת "חבר לעט" שמוציאה לאור שירה, פרוזה ועיון.

כמו מוציאים לאור, סופרים ועורכים עצמאיים רבים, גם איתמר נאבק יום יום בשוק הספרים ובענף המו"לות המשתנה תדיר.

הפתרון: פרס סמיט, על שם סבו וסבתו, שיינתן למצטיינים בכתיבת פרוזה שעדיין לא פירסמו ספר פרוזה פרי עטם, מתוך מטרה לא רק להוציא לאור ספר, אלא גם לדאוג לבסס את הקריירה של הסופר עצמו.

על מנת להשתתף יש לשלוח קבצי סיפורים או רומנים, המכילים החל מ- 35  אלף ועד 50 אלף מילה לכתובת :Smith.award@gmail.com

כתבי היד המועמדים יישלחו ללא שם והיצירות תיבדקנה ללא זיהוי. המעוניינים להשתתף מוזמנים לשלוח את כתביהם עד ה-31 באוגוסט, תוצאות התחרות יוכרזו בסוף חודש נובמבר.

הפרסים: מקום ראשון- הוצאה לאור של הספר, כולל עריכה, גרפיקה, הדפסת מהדורה ראשונה, הפצה, שיווק ויחסי ציבור וקידום במסגרת הוצאת "חבר לעט" מקום שני- עריכה והוצאה של ספר אלקטרוני וקידומו. המקום השלישי יתחלק בין שלושה סופרים שלהם תוצע האפשרות להוציא את הספר לאור בהוצאת "חבר לעט" בתנאים מועדפים. כמו כן יחולקו ציונים לשבח, לזוכים בהם תהיה אפשרות לפרסם סיפורים באנתולוגיה שתראה אור בתום תהליך העריכה.

במסלול הנוער הפתוח לבני 18 ומטה, יכלול תחרות של סיפורים קצרים עד 3000 מילה. הזוכים בתחרות ישתתפו באנתולוגיה שתראה אור בהוצאת "חבר לעט".עורכי התחרות והשופטים רואים בכך הזדמנות לשקם את מעמדו הנשחק של הסופר, בעידן אינטרנטי בו חוקי המשחק השתנו וגם הוצאות ספרים מרכזיות נאלצות לבקש מהמחברים תשלום  "השתתפות עצמית" בהוצאת הספר, שכן ההשתתפות בתחרות וההוצאה לאור של הספרים הזוכים היא ללא תשלום ומהווה פרס ומנוף לעידוד הכתיבה והספרות.

Comments are closed.