איך משתלבת הצגה חסידית-אמונית בלב תיאטרון הפרינג' התל אביבי?

ההצגה "הרגע המאושר בחיי" עם משתתפי הסדרות "שבאבניקים" ו"תימרות עשן", עוסקת בגל החזרה בתשובה השני שחל בישראל בשנות ה-80 וה-90 דרך סיפורו של ליאור שי ז"ל, יתום מגיל 3, יוצא יחידה קרבית, שעבר מסעות רוחניים ואף חזר בתשובה עד למותו הטראגי. ללא: שמעורר שאלות של אמונה וביטחון.

יום שני, ה-13 בפברואר, תיאטרון תמונע, תל אביב , בשעה 20:00

הרגע המאושר בחיי – הצגה בהשראת חייו של ליאור שי ז"ל . מחזה הנוגע בתהומות ובייאוש, באמונה ובתפילה, ובמציאת האל גם במצבים קיומיים בהם מתעוררות שאלות.

גל החזרה בתשובה של שנות ה-70, היה גל של התנתקות מהישראליות וכניסה מוחלטת אל העולם הדתי ובעיקר החרדי.

גל החזרה בתשובה של שנות ה-90, הציע הצעה אחרת, כזו המבקשת לאחד את הישראליות עם האוצרות היהודיים, כזו שאין בה ניתוק אלא דווקא מפגש והפריה הדדית.

ליאור שי, שבהשראתו נוצרה ההצגה, הוא גיבור תרבות ישראלי חדש המשלב את סיפורם של רבים ממותם של הוריו בפיגוע בהיותו בן שלוש, שירות קרבי ביחידת דובדבן, פוסט טראומה, חיפוש רוחני נמשך, חזרה בתשובה והצעה חסידית-אקטיבית קשובה, רגישה ומלאת טוטאליות. חיים מלאי תסיסה רוחנית, שיש בהם מאבק נמשך בעצבות האורבת מכל עבר וחיפוש בלתי חדל אחר השמחה.  במחזה נערך מפגש עם תשתיות העומק של הקיום המתעצב שלנו כאן, של התנודות בתוך עולם האמונה והחיפוש אחר המשמעות ואחר הלב. לטריילר ההצגה: https://youtu.be/yJhnbHbn1AY

מאת: שמואל הדג'ס עמרי ורטש והרב אלחנן ניר. שחקנים: בצלאל בורוכוב ('שבאבניקים'), יאיר להמן ('תימרות עשן'). מוסיקה: עמית בן עטר. תפאורה: עלי קפלן. עיצוב תאורה: אדם רוטבליט. ניהול אמנותי: עמרי ורטש. צילומים: דניאל לוי.

תיאטרון נקודה טובה תיאטרון רפרטוארי יהודי שמשך 20 השנה האחרונות יוצר הצגות לקהל החרדי והדתי.

מחיר כרטיס: 60 ₪  להזמנות: טלפון 03-5611211,  או בקישור:

https://www.tmu-na.org.il/?CategoryID=220&ArticleID=5667

Comments are closed.