המשורר והמטפל בטראומות מיניות מפייט את הכאבים בספר חדש

הוצאת קתרזיס מציינת שנה להקמתה עם הוצאת "פיקוסים": ספר חדש ורביעי למשורר ולמטפל בטראומות מיניות גיא עינת במהדורה חגיגית ומוגבלת.

בימים אלו יוצא לאור "פיקוסים", ספרו הרביעי של גיא עינת, קרימינולוג המכשיר אנשי טיפול ומטפל בתחום הטראומות המיניות. הפואמה ״פיקוסים״ היא מיצג של טראומה, בין אם אישית ובין אם כמושג. עינת לא רק עוסק בַּהשלכות של הטראומה – הוא גם עושה זאת מבלי להזכירה, ובכך נולד דבר מה מתעתע, המבלבל בין כאב שיש להשאירו מאחור לבין כאב שהוא חלק מהמהות האנושית, שבלעדיו לחיים אין משמעות. ״פיקוסים״ הוא שביל נוסטלגי לילדות פסטורלית שבמהרה כל מרכיביו מתפרקים: הצומח, הדומם, החי והאדם. קונפליקטים טראומטיים משרטטים קווי מתאר של נפש, התפרקות אחר התפרקות. הספר עוסק בהשלכות שיש לטראומה על נפש של ילד, על תפישת עולמו, על האופן שבו הוא תופש את האחר ואת עצמו, כשכל אלה מקבלים לאורך הספר פרשנות ויזואלית באמצעות איוריה של המעצבת ורד גולדמן.

גיא עינת נולד בשנת 1976 בישראל ומתגורר ביפו. הוא בעל תואר שני בקרימינולוגיה, מטפל בטראומות מיניות ומקיים הכשרות רבות בנושא. הוא ממובלי העשייה החברתית שבתחום הטיפול בטראומות מיניות בישראל ומטפל בעיקר בפוגעים מינית. כתיבתו נובעת ממשברים, שכן כאדם הוא נע תמיד בין חריגות לשייכות, וכפי שניתן לראות, מרבה לעסוק בתחומים לא שגרתיים אשר יש בהם השפעה ישירה על חייו. בכתיבתו רואה עינת צמיחה פוסט־טראומטית אישית וחברתית, ותפישה זו אכן ממלאת מקום מרכזי בשיריו, אשר נוגעים באופן ישיר בטראומות של ילדות, מיניות, הלם קרב וסוגיות חברתיות.  לספר ״פיקוסים״ קדמו הספרים: ״רקדן סופי בכיכר״ (עריכה: יקיר בן־משה), ״וריאציות על מחאה״ (עריכה: יואב גלבוע; ספר שירה אידאוגרפית) ו״רק לא קו רציף: פואטיקה של טראומה״ (עריכה: רון דהן; ספר שירה העוסק בטיפול בפגיעות מיניות).

״פיקוסים״, פואמה מאת גיא עינת | עריכה: אלי אליהו | איורים: ורד גולדמן | הוצאת קתרזיס | 49 עמודים | 60 ש״ח.

לרכישה בחנויות הספרים הפרטיות, וכן בחנות האינטרנטית של הוצאת קתרזיס בכתובת:  https://www.bookscatharsis.com

Comments are closed.