פרוזה לירית שנכתבה במשך שני עשורים, תוך הוראת פילוסופיה ליהודים ולערבים בדואים, מתכנסת בלקט של יוצרת, שמאז שהתחילה לתרגם את עצמה לשירה וליצור בעברית.

"תסביך האהבה – רומן בסיפורים ושמונים ידידים ליריים" מאת נטלי גוטמן, חושף קיום המאוהבת מיסודה כנפש בכלא החושני. וחייה פרוזה לירית, ומצבה תסביך האהבה. בעלילה לא כרונולוגית, אבל מחוברת היטב מסיפורים הנמזגים ביניהם.

בספר חמישה שערים המתחברים יחד לרומן, המשלבים פנטזיות בגרות, ואף שירה של משוררים מחוג מכריה שהם הידידים הליריים ,משוררים והוגים עכשויים שיצירותיהם נמזגים ומחברים בין הסיפורים של יוצרת הספר. וכמו כן, שירה שתירגמה מרוסית בזרם תודעה אחיד עם משוררים גדולים כמו מרינה צויטאיבה וסרגיי יסנין.

בפרק חמישי החותם.לספר מתווספים יצירות אמנות של ליזה זברסקי, ניצה ליואי, אנטון בידרמן ועדנה דלי המתכתבות עם הטקסט הנכתב מגוף ראשון של כל ארץ מהגריה וילידיה, להם אוטוביוגרפיה אחת.

נטלי גוטמן נולדה ב1960בסנט פטרבורג, היא פילוסופית, פיזיקאית, משוררת, סופרת, מתרגמת שירה, עורכת יצירות אמנות. עלתה לישראל ב-1991 ולמדה באוניברסיטת בן-גוריון בחוגים לפילוסופיה ולספרות עברית, עם תעודת הוראה. פתחה מגמות לפילוסופיה בתיכונים בבירת הנגב ובישובים הסמוכים ובשני העשורים האחרונים הצמיחה דורות של פילוסופים צעירים, והם נושאי אסתטיקה מעשית של מורתם, ממשיכי שיטתה הפסיכותרפויטית.

ספרה הראשון "סרגי יסנין – מכתב לאימא", כרמל {2006}. מנהלת בלוג "אוצרות יומי".

"תסביך האהבה" מאת נטלי גוטמן, רומן בסיפורים ו80 ידידים ליריים.  עריכה: טל איפרגן ושחר בוגנים. בין סגול ובין תכלת הוצאה לאור. 460 עמודים,  מחיר: 87 ₪.  ציור בכריכה: ליזה זברסקי

עיצוב ועימוד: סיגלית עשת. 

Comments are closed.