גם הקורונות לא השתיקו את המוזות!

גם הקורונות לא השתיקו את המוזות! מה עושה מחזאי שסגרו לו את התיאטרון? כותב ספר

"דרך לא דרך", רומן ראשון למחזאי זוכה הפרסים, אריאל הכהן, חושף עוסק במערכות של חיים, יחסים ורגשות הנרקמות ונפרמות על רקע העיר החיה הנושמת המשתנה המחליפה פניה, ובין האנשים, הזמנים והרחובות.

"לכל מקום שהלכתי איתך הלכתי בלעדייך", כותב אריאל הכהן, מחזאי הפרינג' שהלך בשנים האחרונות על הקצה עם 3 הצגות שזכו בפרסים ברומן החדש שלו.

בשנים האחרונות עלו מספר בכורות ממחזותיו, בין השאר, "תמות אהובי",  יצירה שהצליחה לעורר מחלוקת לצד הערכה מקצועית גדולה. הצגה הרצה כבר עונה רביעית ברפרטואר תיאטרון הסימטה וקפה תיאטרון הקאמרי.  ו"הרווק" – מחזה מקורי שזוכה להצלחה רבה בקרב צופים צעירים. ההצגה היחידה המוצגת בפני קהל  גם בימים אלו!

"דרך לא דרך"- עוסק באהבה אבל הוא כתוב וערוך כמו משחק. חמישה קולות הכתובים בחמש צורות שונות מסודרים בסדר עוקב בסטים של חמש …הקורא יכול לבחור איך לקרוא את הספר. ללכת בטור. לקרוא "קול" אחד בקפיצות של חמש מהתחלה עד סוף הספר ואז לעבור לקול הבא . או לקרוא את הדברים בסדר כמו שהם מונחים. התוצאות יוצרות סיפורים שונים או סיפור אחד שונה לגמרי. לדוגמא

הקול המסודר חמישי בכל סט הוא דיאלוג של זוג נשוי אותנטי. פשוט יומיומי לכאורה שהקריאה בטור מתארת כרוניקה של התפוררות אך בקריאה רציפה יכול הסיפור לאור דיווחי ה"קולות " האחרים לקבל מובן אחר לגמרי ..

 אריאל הכהן נולד בשכונת באריו נורטה שבבואנוס איירס. בגיל 5 עלה ארצה ומאז הוא חי בישראל "בלי כרטיס חזרה". בוגר בית הספר לניו מדיה בבית ברל.  הוא יזם תרבות ותוכן   ("כשתנך פוגש תאטרון") מחזאי ("תמות אהובי", הרווק" "על גברים נשים ואלוהים" , "טובעים השניים") חוקר עורך ומרצה("עולמו המופלא של מקרא")

ההצגה "תמות אהובי"-  זכתה בשלושה פרסי פרינג' תיאטרון הסימטה לשנת 2018: שחקנית השנה. תאורה. מוסיקה.

"הרווק" זכתה בפרס תיאטרון הפרינג'  בקטגוריית משחק 2019

"טובעים השניים"- במקום ראשון בתחרות מחזות קריאה פסטיבל אביב 2018

זהו הרומן הראשון שלו.

 

 "דרך לא דרך" אריאל הכהן.

עריכת לשונית : מירב ישראלי. הגהה: יואב איתמר. היצירה על הכריכה: אמיר גניסלב 

גרפיקה: נועה אמבר  הוצאה. נועה הוצאה לאור.  מספר עמודים, 200 מחיר: 78  ₪ 

 

ניתן להשיג. החל מהראשון לספטמבר בחנויות ספרים עצמאיות בתל אביב (האחים גרין. הנסיך הקטן וכו..), חיפה (בוק ספר) וירושלים או במשלוח ישיר לבית הקוראים ב:

https://www.atsoobooks.co.il/%D7%93%D7%A8%D7%9A-%D7%9C%D7%90-%D7%93%D7%A8%D7%9A

 

Comments are closed.