לחוות את מסע הצלב בדרך לארץ ישראל, להרגיש כמו במשחקי הכס!

הרומן "הכתר הארמני", שייצא השבוע לחנויות, מעורר מחדש את הרגשות הדתיים והרומנטיים של מסע הצלב לארץ הקודש ומשלב ידע היסטורי, אדריכלי, צבאי ופסיכולוגי כאחד.

עיצוב: יאנה סגל; ציור: קטיה בריודין

עיצוב: יאנה סגל; ציור: קטיה בריודין

"הכתר הארמני", רומן חדש מאת מיכאל דרור, הינו רומן המשלב תעלומות ריגול ומסתורין היסטוריות ופוליטיות המתכתב עם יצירותיהם של וולטר סקוט, אלכסנדר דיומא, ויקטור הוגו ואף מזכיר באווירה שלו את סדרת הספרים “משחקי הכס” וסדרת הטלוויזיה שנוצרה בעקבותיה.

לאורך הספר משלב המחבר דיוקנאות אישים היסטוריים מרכזיים, החל מהקיסר פרידריך עד האפיפיור גרגוריוס, שהיו גדולי האישים השליטים באותה העת, עם גם שפע דמויות עממיות ואריסטוקרטיות גם יחד. בנוסף מצוירים ברומן נופיה החורפיים של אירופה, עם דובים ביערות, כמו כן נופי ארץ ישראל. המחבר ניחן בידע אדריכלי מדויק וביכולת תיאור של המבצרים, הצריחים ותבליטי הדייק של התקופה הפיאודלית שהיו אז חלק בלתי נפרד מתפישת הביטחון ההכרחית במהלכים של מלחמות ופשיטות צבאיות כמעט בלתי פוסקות.

לדברי פרופ’ גבריאל מוקד: "כישרונו הסיפורי של מיכאל דרור מצליח באופן מרתק ויוצא דופן למסמר את תשומת לבנו ואהדתנו גם לדמויות משנה שונות ברומן. עם דמויות מעניינות אלו, ממש בלתי נשכחות, נמנה ארנולד הגמד, מפעיל תיאטרון–בובות נודד, ונמנית גם שותפתו למסע, היפהפייה הצעירה אורסולה. הייתי משווה כאן את הכישרון הסיפורי של דרור אפילו לזה של ויקטור הוגו בכבודו ובעצמו, להעמיד דמויות אהודות כמו ב"עלובי החיים"! לבסוף נציין תכונה נוספת וחשובה של "הכתר הארמני", שאיננה רק חיצונית אלא מקרינה על הרומן כולו ועל כל הפרטים שבו. כוונתי לגודל, להיקף המצטבר שלו. זהו סיפור הרפתקאות כמעט אפי, המעלה מרקם של תקופה שלמה באותנטיות סוחפת וכובשת – והיקפו של "הכתר הארמני", לא פחות מאירועי העלילה הדינמית, הוא אחד הגורמים להצלחתו”.

“הכתר הארמני" מאת מיכאל דרור. 488 עמ’ מחיר. 98 ש"ח.
עיצוב: יאנה סגל; ציור: קטיה בריודין עורכת: לילי פרי. טוטם ספרים. להשיג באתר ההוצאה
https://goo.gl/AFVYo1
ובחנויות הספרים.

Comments are closed.