שהמיינסטרים משתלט על המרכז, הקומדיה עוברת לתחנה המרכזית.

ההצגות "לנשום בספירה לאחור" ו"תשלובת אבוטבול", המציגות מבט כן ובלתי מתפשר על המציאות הישראלית, תעלינה אחד אחר השניה בצהריי יום שישי כדי לתת אלטרנטיבה לבידור הזול המשתלט על מרכז העיר ולנסות לכונן מסורת של תרבות בשישי בצהריים ושיח ער סביב ההצגות בתיאטרון.

יום ו', ה-7 באפריל, תיאטרון קרוב, תל אביב. בשעה 12:00 ו13:45.

צילום: דפנה טלמון

שתי הצגות שעלו בפסטיבל "האזרח כאן" בדצמבר האחרון יוצגו בזו אחר זו ביום שישי של מוסיקה וקומדיה ישראלית אלטרנטיבית.

 

 

"לנשום בספירה לאחור", מאת יואב איתמר, היא דרמה קומית על מבצע "צוק איתן"  שהחלה להיכתב כבר בימי הלוחמה בעזה. הדמות הראשית בהצגה היא תיקי, שחקנית בשלהי הקריירה, הבורחת לחיפה להסתתר בבית אימה, ילידת טריפולין וניצולת השואה, אחרי שהיא מאוימת בעקבות התבטאות פוליטית ומנהלת משולש אהבים עם שחקן חובב ערבי ועם חשמלאי חוזר בתשובה שמשפחתה מנסה לשדך לה.העניינים מסתבכים כשהטילים מתחילים ליפול, וכשציבור זועם דולק אחריה.

"תשלובת אבוטבול", מאת ארז מירנץ הי"ד, עוסקת בהפיכת ישראל למעוז קיצוני של ניאו-ליברליזם על חשבון המעמדות התחתונים ובאותו הזמן גם קוראת לעניים לקחת אחריות על מצבם, המחזה מתרחש בשנת 1999 ומתחקה אחר השורשים של המצב היום. בתוך המציאות של חשש מבאג 2000 ומ"סוף העולם" מתנגשים חייהם של מנכ"ל של תאגיד חסר עכבות, אבא מובטל, גרוש וחסר חוט שידרה, גרושה תפרנית, סוחר סמים מנומס וצח לשון, אישה יפה שיכולה לקבל כל מה שהיא רוצה ופנסיונרים המכורים לקוקאין.

בין ההצגות יתקיים מופע מוזיקלי של ההרכב "שניים ומה שביניהם"הכולל את השחקנית לירון לוי אביטל ואת אביב מוטלה עם חומר מקורי וקאברים העוסקים ביחסים, כמו כן יוגש כיבוד קל ואלכוהול כבד.

מחיר כרטיס לשתי ההצגות:  80 ש"ח.

להזמנות, תיאטרון קרוב, טלפון: 03-6885004

 

Comments are closed.