"את לא נהיית לסבית, את מגלה שאת לסבית"

 

"קוראים לי נינה" הוא רומן ביכורים עסיסי, מרטיט, מלא רגש ותובנה על מצב האישה בתחילת המאה ה21 המדגים הרמת עוגן כנגד ההסללה החברתית, נינה הייתה במשך שנים האלטר אגו של המחברת, נעמה כהן, שהחליטה גם היא לצאת לחופשי.

צילום שון ארצ'ר, עיצוב: סטודיו THE P

נינה, אישה באמצע שנות העשרים לחייה היא בת מסורה, אחות טובה וסטודנטית לניהול ולמשאבי אנוש.

נתיב חייה התווה מראש על-ידי אמה. בזמן שהיא עובדת בעבודה סטודנטיאלית, היא פוגשה אישה אשר מטלטלת את כל עולמה, תפיסתה את עצמה, את מערכות היחסים שלה עם בני משפחתה ומהווה עבורה טריגר לדברים שהוחבאו במשך שנים.

נינה מתגלה ציירת מוכשרת ורגישה שכישרונה הודחק. הגילויים החדשים מביאים למשבר עמוק ביחסים עם הורי,  ולבלבול ביחס לעצמה, רצונותיה, שאיפותיה ועתידה.

על אף השבר והמשבר, חייה של נינה מתחילים בנקודה זו. היא מתחילה לראות מעבר להגדרות המקובלות, לגבש לעצמה זהות, להשלים עם המאווים האמתיים שלה ולנטרל דעות קדומות ותפיסות שעד לאותו גילוי חיה על פיהן.

עלילת הספר נפרשת על פני כשלוש שנים ומהווה מסע של גיבוש זהות, מלחמה לעצמאות והצצה להתנסויותיה המיניות של נינה החווה פתיחות מינית לצד סגירות רגשית ותהייה על מקומה.

הספר כתוב בשפה הייחודית והרהוטה של הבלוגרית נעמה כהן, "אני כותבת כמו שאני מדברת, כמו שהייתי רוצה שידברו אליי. השפה שלי היא תוצר מובהק של קריאת ספרים, מילים ארוכות ומורכבות מחרמנות אותי. היום, בעידן הפלואידי, גם השפה הפכה להיות פלואידית, בהתחלה היה לי קשה עם זה אך הפכתי ליותר סלחנית עם הזמן", מעידה המחברת,"אני חושבת שכבר שנים אני כותבת את הספר בראש, נינה היא סוג של אלטר אגו שלי אבל היא לא אני. היא מתכתבת איתי אבל חופשיה במרחב של עצמה."

"קוראים לי נינה", נעמה כהן, עורכת: רסל דיקשטיין. הוצאת איפאבליש. 205 עמ'.  מחיר ספר 68 ₪

ספר אלקטרוני: 34 ש"ח. צילום: שון ארצ'ר. עיצוב: סטודיו  The pool להשיג בחנויות ובאינטרנט: ספר אלקטרוני:http://www.booxilla.com/?id=bookinfo&fname=nina.epub

ספר מודפס:

http://epublish.co.il/%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9C%D7%A0%D7%95/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%99-%D7%A0%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%A0%D7%A2%D7%9E%D7%94-%D7%9B%D7%94%D7%9F/

 

Comments are closed.