בגיל 90, הוא לא מפסיק לכתוב ועכשיו על לביאות אלמנות!

קובץ סיפורים חדש מאת דב בהט, "על לביאות אלמנות – ועוד", יוצא לאור בימים אלו

בהוצאת טוטם

אחרי שהגיע לתודעת הקורא העברי בגיל פנסיה בפרץ יצירה חסר תקדים, שנותן תקווה לכל מי שטיפח כשרון ספרותי במשך שנים ונלחם באפליה הגילנית, יוצא לאור ספר סיפורים חדש של פרופסור דב בהט.

לדברי המבקר רן יגיל: "דב בהט מצליח להוסיף נדבך נוסף לקורפוס הסיפורתי שלו עם קובץ סיפורים על חיות – חלקם בעלי טון פמיניסטי, חלקם הומוריסטיים, ובחלקם תיאורים מרתקים על המפגש בין עולם האדם לעולם החי."

בספרו, על לביאות אלמנות – ועוד, החוקר, המשורר והסופר דב בהט שוזר אלגוריות מעולם החיות שמתארות את מאבקי ההישרדות בטבע והחיים עצמם. הסיפור המרכזי בקובץ מתמקד בחייהן של לביאות אלמנות ומשקף את עולמן מתוך פרספקטיבה נשית עוצמתית. לצד זה, בהט אינו נותר רק בעולם האלגוריות הגדולות של הטורפים – מהאריה ועד הכריש והדב – אלא מתמקד גם ברגעים אינטימיים, שבהם החיבור בין חיות לבני אדם מעלה שאלות קיומיות על זמן, טבע וחלוף החיים.

סיפורים בולטים בקובץ:

  • "התוכי של חווה'לה" – סיפור מלא הומור על קשר מיוחד בין אישה לתוכי.
  • "הפילים של לורנס" – סיפור פסבדו-מדעי המבוסס על מקרה אמיתי.
  • "הציפור הלאומית" – על דוכיפת אחת שמצליחה להפתיע.

דב בהט, פרופסור אמריטוס, מדען מוביל במחקר, בגיאולוגיה, חוקר בעל שם עולמי, כתב יותר ממאה מאמרים מדעיים ופרסם שורת ספרים, ביניהם רומנים, שירה וסיפורים קצרים. השנה ימלאו לו 90, והוא מוסיף לשלב בין עולמות המדע והספרות בצורה מעוררת השראה.

"על לביאות אלמנות – ועוד", דב בהט. עורכת: לילי פרי, טוטם, 151 עמ', מחיר מומלץ: 78 ש"ח. גרפיקה: יגאל ארקין הציור: יניב שמעוני
לרכישה באתר ההוצאהhttps://bit.ly/3CO8sz2  ובאתר "עברית".

.

לקחים ביקורתיים חדשים מה-7 באוקטובר!

לקחים ביקורתיים חדשים מה-7 באוקטובר!

אנשים רבים, גם במערכת הפוליטית – אינם מבינים מה קרה לנו בשבת הארורה הזאת, איך כשלו אמ"ן והשב"כ בזיהוי הפריצה של חמאס את גדר המכשול? איפה היה צה"ל במשך השעות הארוכות, שבהם היו התושבים כלואים בממ"דים, או נתונים לרצח ולהתעללות? הכישלון הוא בלתי מתקבל על הדעת, ורבים משוכנעים בכך שהיתה שם בגידה. ולכן ראה המרצה והחוקר, יוסף רגב,  צורך לתת תמונה של מה שקרה שם, הספר "לא היו שם בוגדים". כולל תיאור של האירועים מזווית מרעננת, וכולל גם תיאורים של כמה פרשיות  מתולדת המדינה – עם נקודת מבט שונה מהמקובל.

בספר "לא היו שם בוגדים" – מסביר יוסף רגב: איך קרה שצה"ל לא ידע, ולא ידע מה לעשות, משך 30 שעות? איך הצליח יחיא סינוואר שאיננו פסיכופת, אלא אדם חסר לב, לתיכנן תוכנית גאונית,  ההצליח להפוך את צה"ל לענק עיוור; למה בכל העולם שונאים אותנו?, מהו עקרון "הביטקי", שמסביר מדוע צה"ל מפסיד במערכה אחר מערכה?

הספר עוסק גם בפרשות אחרות שהיו בכותרות, כגון מלחמת יום הכיפורים, הסכמי אוסלו, "ההתנתקות" בשנת 2005, , לא רצח רבין הוא שקטע את תהליך השלום,.הסיפור האמיתי על תחילת ש"ס, איך הפכו החרדים  למפלגה דומיננטית בקואליציה

יוסף רגב הוא חוקר הסטוריה, אחד מהחלוצים בתחום המחשבים בישראל. רגב הביא את הדואר האלקטרוני לישראל (בשנת 1980). הוא היה מורה ומחנך במשך 42 שנים במסגרות רבות, חוקר רצח ארלוזורוב, חוקר מלחמת יום הכיפורים, כותב מאמרים ומרצה הרצאות, עם מאות אלפי צופים וקוראים, בנושאי היסטוריה, יהדות, מחשבים – בעיתונים, באינטרנט, ובמסגרות שונות, כמה מהן הועלו ליוטיוב, רגב היה פעיל בתחום הוראת המחשבים במערכת החינוך, הוא פעיל בנושא 'מסורבות הגט', בשנת 1976 בנה רגב מערכת הוראה בסיוע מחשב,  פרויקט FLUID, שבו למדו מאות תלמידים, חמישה מקצועות, בבאר שבע,

"לא היו שם בוגדים" מאת יוסף רגב . עורך: ראובן שבת. ארגמן מיטב הוצאה לאור. 170 עמ',

מחיר :₪75  .להשיג בחנויות הספרים ובאתר ההוצאה, בלינק:

https://bkiovnhroh1.com/catalog.asp?page=newshowprod.asp&prodid=2818304

דרך אמנות: לקחת את הבעלות על הגוף אליי בחזרה!

כשהייתה בת שש, הוצג צילום העירום שלה בחדר האוכל של הקיבוץ, האירוע הפך לחוויה מטלטלת, אך כיום, ספרה החדש מאפשר לה לקחת שליטה מחודשת על הגוף ועל הסיפור האישי שלה.

הילה אשורי, אומנית מוערכת בעלת למעלה משלושה עשורים של יצירה, משיקה את ספרה החדש "אמנות עירומה", ספר צילום ייחודי המשלב בין צילומי קרמיקה אמנותית ועירום אמנותי. הספר נולד מתוך צורך אישי עמוק – להשיב לעצמה שליטה על הגוף ולבחור בעצמה את גבולות החשיפה.

הספר כולל צילומים של עבודות הקרמיקה של אשורי, בשילוב צילומי עירום אמנותי. הוא בוחן את הקשר בין הגוף לאמנות, ומעלה שאלות על גבולות החשיפה, על צילום ילדים בעירום, ועל היכולת לקחת שליטה מחודשת על הגוף והנרטיב האישי. רק לפני ארבע שנים, כשהתמונה צצה מחדש בבית הוריה, הבינה אשורי את העוצמה הרגשית שטמונה בזיכרון הזה. "אז לא הייתה לי אפשרות בחירה, והיום יש לי. הספר הזה הוא חלק מתהליך השבת השליטה על הגוף שלי."

אשורי היא בוגרת תואר ראשון ממכללת תל-חי ומטפלת מוסמכת באמנות. במהלך הקריירה שלה הציגה בתערוכות רבות, כולל שוק האומנים בנחלת בנימין בתל אביב, תערוכת "גליל ארט" בכפר גלעדי וגלריה "סימן שאלה" בעמיר. במשגב עם, הקימה גלריה בבית שבו התרחש אירוע טרור בשנת 1980.

לדברי דליה זלצברג, אוצרת התערוכה "גליל ארט" כתבה עליה: "אשורי חיה ויוצרת במשגב עם בעלת תואר ראשון ממכללת תל-חי מטפלת מוסמכת באמנות. היצירה של הילה מתארת את הסיפור של אמא אדמה. הילה שוברת מוסכמות בכישרון רב נותנת לראשוניות והמקריות לבוא לידי ביטוי בכדים אותם היא יוצרת .ניתן לראות בעבודותיה קווים מעגליים, אלמנטים מן הנפרש על פני תקופות מהעבר והעתיד"

אשורי גדלה בקיבוץ משגב עם בגליל העליון. בגיל שנתיים צולמה על ידי צלם בקיבוץ בחצי עירום, ותמונתה הפכה לחלק מפרויקט חג המשק. הצילום הוגדל והוצג בחדר האוכל במשך שנים, מבלי שנשאלה לרצונה. לדבריה: "בגיל שש נכנסתי לחדר האוכל וראיתי שוב את התמונה. הרגשתי בושה גדולה, אבל לא ידעתי איך להביע זאת מול הוריי."

"אמנות עירומה" מאת הילה אשורי.  מספר עמודים: 100 / מחיר: 88 ש"ח
ניתן להשיג בלינק: https://wa.me/972546613599 או באתר ביבוקס, בליקנק: https://tinyurl.com/kpe2vbws

סאגה משפחתית מורכבת מאת אידה צורית בת ה-99 אלמנתו של אהרון מגד ז"ל

"חצויה" הרומן החדש של אידה צורית, אלמנתו של אהרון מגד ז"ל, אימו של אייל מגד, חמותה של צרויה שלו וזוכת פרס ראש הממשלה לספרות, הוא סיפור משפחתי רחב-יריעה שבמרכזה אודליה סלונים, פסיכולוגית צעירה ואשה  שחייה נחצים בשל אירוע טרגי שחרץ בה חותם טראומטי: כישלונה לשמור על בנה של בת-דודתה הקרובה רונה, והיא רדופת רגשי אשם קשים שאינם מרפים ממנה.

"חצויה", ספרה החדש של הסופרת עטורת הפרסים, אידה צורית, יצא לאחרונה לאור בעריכת לילי פרי, בהוצאת טוטם, וכבר מעורר הדים בתקשורת ובחוגים הספרותיים.

לדברי החוקר והמשורר, פרופ' עמוס אדלהייט:

אודליה סלונים, המספרת, היא דמות חזקה ושברירית כאחד ואין כאן סתירה; מדובר באשה אינטליגנטית ורגישה עם נטייה למיסטיקה, גיבורה נשית מודעת ועירנית לעצמה ולסביבתה החותרת ללא לאות אחר משמעות בחייה. יחסיה הסבוכים עם בנות משפחתה מתוארים באמינות רבה ויוצרים מארג רגשי מדויק ואותנטי.

לפנינו רומן תודעה קלאסי ומשוכלל הכתוב בגוף ראשון, הכולל תנועה קדימה ואחורה בזמן וממוקד באירוע טרגי. ברגעי מפתח שונים ברומן אודליה, כותבת טקסטים קצרים, פתקים המהווים מעין השתקפויות של התודעה בעיני עצמה שנועדו לעזור לה להבין טוב יותר את מה שקורה לה. אידה צורית מצליחה לתאר את האינטימיות והבדידות בסבל של אודליה מבלי לגלוש לרגשנות יתרה. החתירה המתמדת אחר משמעות בתוך חיים שנדמה כי הם מרוקנים ממשמעות היא אולי הציר הפנימי ברומן. החיים בתוך תודעה של אסון ואשמה אינם זרים לישראלים; ומשוקע עמוק בתרבותם."

עורכת: לילי פרי, טוטם 2025, עיצוב כריכה: יגאל ארקין, 206 עמ', מחיר מומלץ: 78 ש"ח.
לרכישה באתר ההוצאהhttps://bit.ly/4hO4wO1   ובאתר "עברית". .

עורכת: לילי פרי, טוטם 2025, עיצוב כריכה: יגאל ארקין, 206 עמ', מחיר מומלץ: 78 ש"ח.

"חצויה", אידה צורית

הבית שמדבר על המשפחה שלו, על הקירות, על החלונות ועל הרגשות והסודות שטרם סופרו

הבית שמדבר על המשפחה שלו, על הקירות, על החלונות ועל הרגשות והסודות שטרם סופרו

ספר הילדים החדש של ד"ר ירדן קדר, 'סיפור על בית', עוסק בקשר העמוק בין משפחה לבין הבית מנקודת המבט של הבית. דרך האנשה מרגשת של בית פיזי, הסיפור מזמין את הקוראים הצעירים והוריהם למסע קסום של זכרונות, פרדות והתחלות חדשות.

הספר עוסק בשאלות עמוקות ומרגשות: מהו בית עבורנו? מה ממשיך איתנו כשאנחנו עוזבים אותו? ומה נשאר מאחור?

"סיפור על בית", מאת ד"ר ירדן קדר מתאר את עולמו של בית פיזי – חלונותיו, קורותיו וברגיו – דרך האנשה שמכניסה את הקוראים הצעירים לעולם מלא רגש וקסם. לדוגמה: חרדת נטישה – כאשר משפחה עוזבת את הבית שלה ועוברת לבית חדש, הבית הוותיק תוהה לעצמו: "אולי הם רק נסעו לחופשה?"

לדברי המבקר רן יגיל: זהו ספר שאינו רק על משפחה או על יחסים בתוך המשפחה, אלא על הבית עצמו – על הרגשות של בית פיזי שנפרד מבעליו. הספר מעודד אותנו לחשוב מחדש על המשמעות של בית ומה נשאר מאחור כשאנחנו עוברים הלאה.

ד"ר ירדן קדר הוא פסיכולוג התפתחותי, חוקר ומרצה באוניברסיטת קורנל ובמכללה האקדמית בית ברל. נוסף על היותו יזם בתחום ה- -EdTech הוא גם מתחרה בתחרויות מרתון ואיש ברזל, מכין לימונצ'לו, מנגן בגיטרה וחולם סיפורים, שהופכים כעת לספרים מרגשים לילדים.

"סיפור על בית", ירדן קדר. עיצוב כריכה: כפיר ברכה, 44 עמ', מחיר מומלץ: 78 ש"ח.
לרכישה באתר ההוצאה:  https://bit.ly/40YrESq  "סיפור על בית", ירדן קדר. עיצוב כריכה: כפיר ברכה, 44 עמ', מחיר מומלץ: 78 ש"ח.
לרכישה באתר ההוצאה https://bit.ly/40YrESq

.

פוסט טראומה בתל-אביב!

מה קורה לחלק מקורבנות תקיפה מינית שהן לא מצליחות לאהוב את ילדיהן?

אחרי עשר שנים של טיפולים, תמר יולדת בן בריא ושלם… נס! אז למה היא סולדת מהתינוק, בן שלוש שעות, כאילו הוא אויב שלה? למה היא לא מסוגלת לנשק או לחבק אותו? אפילו להביט בו – עושה לה בחילה. תמר, שקיוותה שהאימהות תיתן לה את החותמת הסופית שהיא 'כמו כולן', מבוהלת מעצמה וממצבה. שנים שהיא נלחמת בתחושה שהיא לא נורמלית, שמשהו אצלה דפוק. האחות במחלקת יולדות מנסה להרגיע אותה. היא מבטיחה לה שזה טבעי, תוך יום-יומיים זה יעבור והאהבה האימהית המובטחת תציף אותה. תמר רוצה להאמין לה, אלא שאז מגיעות שלוש אורחות לבקר את היולדת הטרייה.

זהו תקציר ההצגה "פסטרמה" (פוסט טראומה) מאת הדר גלרון שרצה בהצלחה בארץ וברחבי אירופה!
יום א', ה-30 במרץ, תיאטרון הבימה, בשעה 20:00

מוצ"ש, ה-26 באפריל, תיאטרון הבימה, בשעה 21:00

ההשלכות ארוכות הטווח מפגיעה מינית בילדות , פוגעות בכל חלקה טובה בחיים . 

בזוגיות , בהורות , בעבודה וביחסים חברתיים.

הצגה "פסטרמה" נולדה מליווי קרובת משפחה של הדר, שעברה פגיעה מינית חמורה ומתמשכת בתוך המשפחה. במשך עשור הדר חקרה את הנושא ואת ההשלכות ארוכות הטווח בעקבות פגיעה מינית. ההצגה היא קצת 'מיינדפאק' , צלילה עמוקה לתוך ראש של יולדת, מהרגע שהיא מבינה שהיא לא מסוגלת להביט בבנה התינוק ועד לרגע שהיא מושיטה אליו את זרועותיה. פעולה טבעית, לכאורה, ומובנת מאליה לכל אשה 'רגילה' , אך לא למי שחוותה פגיעה מינית בילדותה… תמר תבין את מה שנפשה לא רצתה לדעת… אך האם הידיעה תציל או תהרוס אותה?

צילומים: איפה שלא צוין שם: יו טינג אי

מחיר כרטיס:

100 ₪ לרכישה: https://tinyurl.com/2s44xcmp או בטלפון: 03-6295555

ביקור היסטורי בגרמניה לילד שפעם הכה את אימו כי דיברה גרמנית!

פרופ' גד קינר-קיסינגר, שחייו נעו בין זיכרון השואה לעולם התרבות, חוזר לגרמניה לסבב הקראות מספר שיריו החדש, שתורגם לראשונה לגרמנית.

סיבוב ההופעות הגרמני של גד קינר-קיסינגר, העתיד להתרחש במהלך חודש מרץ, טעון בזיכרונות עבר – זיכרונות מילדותו בבית יקי בתל אביב של שנות החמישים, כאשר התרבות הגרמנית הייתה מוקצה מחמת מיאוס. בשירו "שפת אִמִּי", מספר קינר-קיסינגר כיצד בתור ילד, כשאמו קראה לו בגרמנית ברחוב, לא יכול היה לשאת זאת היכה אותה ונשך בזרועה רגע שהותיר בו חותם עמוק.

סדרת האירועים המיוחדת תתקיים בערים שונות ברחבי גרמניה, בהן שטוטגרט (שם ירואיין על ידי החוקרת הישראלית פרופ' ענת פיינברג), וטצלר (פרבר של העיר האוניברסיטאית הנודעת גיסן), באד-קיסינגן (עיר הולדתו של אביו), גרייספלד וברלין. אירוע מיוחד יתקיים ב-15 במרץ בברלין, שם תתקיים הקראה משותפת לצד המשורר האיראני הגולה עלי ספאיאן, במפגש תרבותי חוצה גבולות.

זיכרון השואה לא עזב מעולם את פרופ' קינר-קיסינגר. ספר שיריו הראשון בגרמנית מהווה סגירת מעגל מרגשת, במיוחד לנוכח ההיסטוריה האישית של משפחתו: אביו, החייט התל-אביבי המפורסם של שנות השלושים עד השמונים, עלה מגרמניה ב-1934 מטעמים ציוניים, בליווי ארונו של חיים נחמן ביאליק. אמו, שעזבה את גרמניה ברגע האחרון במרץ 1939, לעולם לא התגברה על התסכול של ניתוקה מן המורשת התרבותית הגרמנית העשירה עליה חונכה, ופרופ' קינר-קיסינגר רואה בספרו החדש מחווה לזכרה ולמורשת יהדות גרמניה שנמחקה כמעט לגמרי בישראל.

כבר בשנות ה-70, גברו תשוקתו לתיאטרון ואהבתו לשפה על הסלידה העמוקה, והוא נסע להכין את עבודת הדוקטורט שלו באוניברסיטת קונסטנץ, שבגרמניה. שם השתלם גם במקצוע הדרמטורגיה, אחת הפונקציות החשובות ביותר בהעלאת הפקה בתיאטרון שלא הייתה מוכרת בארץ. קינר-קיסינגר החדיר את הדרמטורגיה לתכנית הלימודים האקדמית בתיאטרון, ושימש כדרמטורג הבית בתיאטראות הבימה, הקאמרי, והחאן. כיום  פועלים

תלמידיו כדרמטורגים ומנהלים אמנותיים בכל התיאטראות בישראל. במהלך לימודיו בגרמניה פקד גם את שיעוריו של פרופ' הנס-רוברט יאוס, מן החוקרים בעלי מוניטין בינלאומיים בתחום תורת ההתקבלות. לימים, אחרי מותו, התברר כי יאוס שירת כקצין אס.אס. ב"איינזצגרופן", והיה אחראי לרציחתם של מאות יהודים. לא זו בלבד, אלא התגלה שהאוניברסיטה, שעשתה הון מפרסומו של יאוס, ידעה, אבל בחרה לטייח את עברו.

במקביל לסיבוב ההופעות, פרופ' קינר-קיסינגר מופיע בימים אלה בהפקת "הטרגדיות של אדיפוס" בבימויו של מרט פרחומובסקי וזוכה לשבחים רבים.
ספרו התשיעי, "היונה משותקקת למבול",  יצא לאור במהלך 2024 בהוצאת כתב.

באירועים בגרמניה יתמקד קינר-קיסינגר – חוץ מהקראת שיריו – בתגובת עולם התרבות והתיאטרון הישראליים על השבעה באוקטובר.

ספר השירים "הרחבת המבט" מאת חגית בת-אליעזר

"הרחבת המבט" הוא ספר שיריה החמישי של המשוררת חגית בת-אליעזר, שראה אור באוקטובר 2024 בהוצאת "ביטאון שירה" בעריכתו של ד"ר אורן עילם. עיצובו העשיר נעשה ביד אמן של רועי חייק בעצה אחת עם המשוררת.

שירי הספר מרחיבים מבט על תחומי חיים רבים. הספר כולל שמונה שערים. "אתה ואני" עוסק באהבה, ובארוטיקה באופן יצרי ואף נועז. שירי השער "ראיית האחר" מתמקדים בזולת מתוך אמפטיה והזדהות.  בשער "האדם והטבע" כותבת המשוררת על יחסי הגומלין בין השניים מתוך עניין רב בעולם החי והצומח. שירי "תמונות משפחה" מציירים פנים שונות, לעיתים נסתרות, של המסגרת החברתית הטעונה. שירי "שָנים" מביעים צער עמוק על הזקנה, שהיא מנת חלקו של אדם המאריך חיים. שירי "בשדה היצירה" מתייחסים למלאכת הכתיבה. בשירי "שנת בלהה" המשוררת מתנגדת לניסיונותיה הכוחניים של הממשלה לשנות את שיטת המשטר, ובשער האחרון "המלחמה הזאת" היא מביעה את כאבהּ על קורבנות הטבח ועל נפגעי המלחמה הזאת, הלא נגמרת.

השירים מגישים עיבוד של רגש בשפה נמרצת, יצירתית-מחדשת. שירים אחדים כתובים במשקל ובחרוז והם מוזיקליים-מתנגנים. המשוררת נוקטת לרוב בגישה אופטימית, בה בעקבות הצגת בעיה באה הצעת פתרון המושתת על תובנות מתוך נסיון חיים. "הדרך", השיר המודפס על הכריכה האחורית של הספר, ורק עליה, מהווה מעין הדרכה לחיי קדמה.

הספר מופץ ע"י "בית עלים". הספר נמכר ברשתות הספרים "צומת ספרים" ו"סטימצקי", ובחנויות ספרים פרטיות.

סיפור הרפתקאות מטלטל על גבורה, תקווה והישרדות לפני מלחמת העולם הראשונה!

"יודקו – הנער ממונסטיר" מאת עמלה עינת עוסק במלחמת הבלקן הראשונה ומסע מסוכן של נער במשך מאות קילומטרים!

בספרה החדש, "יודקו – הנער ממונסטיר", לוקחת, הסופרת עטורת הפרסים עמלה עינת את הקוראים למסע עוצר נשימה בזמן מלחמת הבלקן הראשונה (1912), דרך עיניו של נער בן 13 הנחוש לשרוד ולהציל את משפחתו.

יודקו, נער צעיר בעיירה מונסטיר, נאלץ לברוח מביתו כשמלחמה פורצת והופכת את עולמו לשדה קרב מסוכן. לבדו מול סכנות – חיילים אכזריים, חיות טרף, רעב וקור מקפיא – הוא יוצא ממקדוניה למסע הישרדות קשה של מאות קילומטרים ומלא תקווה לעבר סלוניקי, עיר חלומותיו.

זהו סיפור מרגש על כוח רצון בלתי מתפשר, תעוזה והתבגרות בעולם אלים ואכזרי, שבו ילד קטן מגלה בתוכו עוצמות שאפילו הוא לא ידע שיש לו.

"יודקו – הנער ממונסטיר"  מיועד לכל מי שאוהב סיפורי הרפתקאות היסטוריים עם עומק רגשי ואנושי.

עמלה עינת נולדה בכפר סבא בשנת 1939. היא חיברה עשרות ספרים למבוגרים בתחום העיון והסיפורת, וכן, בתחום הסיפורת לבני נוער ולילדים. עינת זכתה בפרס ראש הממשלה (1983), בפרס הדסה לספרות ילדים ונוער (2004), בפרס אקו״ם על תרומה ליצירה הישראלית (2016) ובפרס ע”ש דבורה עומר לספרות לבני נעורים לשנת 2023. היא מומחית בכירה להפרעות למידה. מבין ספריי העיון שלה בנושא: "מפתח לדלת נעולה" (2000); "הורים מול מחסום הדיסלקסיה" (2003); "דימוי עצמי במראת הדיסלקסיה" (2006); "כתב אישום", בשיתוף עם פרופ' תומר עינת (2006), ו"נחיתה קשה" (2006); "כשאני לעצמי – מה אני?" (20119); "העץ והתפוח" (2020).הדלת עדיין נעולה" (2024)

"יודקו – הנער ממונסטיר ", עמלה עינת. הוצאת גלילית הוצאה לאור עורך: חיים-יפים בלוצרקובסקי עימוד ועיצוב כריכה: ליטל אשכנזי-שושן איורים: אבי כץ . מספר עמודים 100 : מחיר מומלץ: [70 ש"ח].
לרכישה באתר ההוצאה, בלינק: https://tinyurl.com/bddas3a6

ובאתר "עברית".

.

הבכורה הקנדית של "חלום יעקב" מאת המלחין ברוך ברלינר לצד יצירות של שוברט!

ב-1 במרץ יתקיים בטורונטו קונצרט מיוחד בהשתתפות תזמורת Sinfonia Toronto בניצוחו של נורהאן ארמן ובכיכובו של הכנר הבינלאומי הייק קאזאזיאן. בקונצרט תבוצע לראשונה בקנדה יצירתו של ברוך ברלינר "חלום יעקב", יצירותיו של ברלינר, לפי פסוקי התורה (בריאת, העולם, אברהם, עקידת יצחק ועוד…) בוצעו כבר ב-39 מדינות, כולל סיבוב הופעות מוצלח בארצות הברית וקונצרטים בקוריאה הדרומית, קולומביה ואקוודור. לצד יצירה זו, תבוצע גם הגרסה התזמורתית ל"מוות והעלמה" מאת פרנץ שוברט.